چاپ كامپيوتري و نوشت افزار الستي

فرهنگي ـ مذهبي ـ علمي ـ ...

مراحل دريافت پروانه كسب

 

جهت مشاهده مراحل دريافت يك پروانه كسب در شهر ليلان وروستاهاي تابعه به ادامه مطلب مراجعه فرمائيد.

 

 

       با تشكر  

دفتر صنفي شهر ليلان


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: دو شنبه 16 ارديبهشت 1395برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روز مادر, روز مادر 1392, تاریخ روز مادر

روز مادر 1392

مادر عزیزم ،وقتی چشم به جهان گشودم. قلب کوچکم مهربانی لبخند و نگاهت را که پر از صداقت و بی ریایی بود احساس کرد. دیدم زمانی را که با لبخندم لبخند زیبائی بر چهره خسته ات نشست و دنیایت سبز شدو با گریه ام دلت لرزید و طوفانی گشت. از همان لحظه فهمیدم که تنها در کنار این نگاه پرمهر و محبت است که احساس آرامش و خوشبختی خواهم کرد.


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:روز مادر ,روز زن , روز ولادت حضرت زهرا , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

۴ کار خوبی که اگر زیاد انجام دهیم ضرر دارند!
گاهی اوقات کارها یا مواد غذایی که برایمان مفید هستند اگر بیش از حد لازم انجام یا استفاده شوند، نتیجه عکس داده و به بدن ضرر می‌رسانند. به عنوان مثال تمرینات ورزشی مفرط، خوابیدن زیاد، مصرف بیش از حد ویتامین ها یا مواد غنی شده می‌توانند برای انسان مضر باشند:

 


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عید قربان

 

عید قربان

 

من یکی از روزهای خوب و مهم خدا هستم. آیا اسمم را می دانید؟ آیا می دانید مردم در این روز چه کار می کنند؟ اگر نمی دانید، اشکالی ندارد، چون من الان خودم را به شما معرفی می کنم.

من عید قربان هستم. یکی از بهترین روزهای خداوند. در این روز همه ی مسلمان ها شاد و سر حال هستند، آن ها خانه هایشان را مثل عید نوروز و عید فطر تمیز می کنند و لباس های تمیز و زیبا می پوشند و به عید دیدنی می روند. آن ها صبح زود برای نماز جماعت از خانه بیرون می روند، چون دعا و نماز در روزهای عید خیلی خوب است.

به مسلمان هایی که برای زیارت خانه ی خدا به مکه می روند، حاجی می گویند. حاجی ها باید در روز عید قربان هر کدام یک گوسفند قربانی کنند.

خیلی ها هم که در مکه نیستند و مسلمان هستند، گوسفند می گیرند و قربانی می کنند و گوشت آن را بین نیازمندان تقسیم می کنند.

 

شاید بپرسید چرا اسم من عید قربان است؟

حضرت ابراهیم را که می شناسید، او یکی از پیامبران بزرگ خداوند است. در این روز خدای مهربان به او دستور داد تا پسرش حضرت اسماعیل را قربانی کند. حضرت ابراهیم که خداوند را خیلی دوست داشت، قبول کرد. وقتی می خواست پسرش را قربانی کند، خدای مهربان به او گفت: تو در امتحان قبول شدی و حالا باید اسماعیل را آزاد کنی و این گوسفند را قربانی کنی. از آن موقع تا الان حاجیان، در روز عید قربان گوسفند قربانی می کنند.

 

 

بخش کودک و نوجوان تبیان

نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عيد قربان، روز ثبوت و اثبات عشق و تسليم است؛ روزي که انسان در برابر معشوق، هيچ بودن همه چيز را مي‌پذيرد، خود و همه چيز را فداي او مي‌کند و «تعبد» را که نتيجه عرفان، شهود و ديدن يار است، به معرض ديد مي‌گذارد.

 عيد قربان، از اعياد مهم اسلامى و يادآور اخلاص و بندگى حضرت ابراهيم(ع) در برابر پروردگار خويش است، آن جا که فرمان حق براى ذبح اسماعيل صادر شد و ابراهيم آن بنده فرمانبردار خداوند آماده اجراى اين فرمان شد و اسماعيل را به قربانگاه برد و کارد بر حلقومش نهاد، ولى ندايى رسيد که اى ابراهيم از عهده اين آزمون الهى برآمدى، دست نگهدار که فرمانبردارى خويش را به درستى اثبات کرده‌اى.

اين روز، روز عيد و خوشحالى و سرور است. زيرا علاوه بر اين که بنده‌اى مخلص از آزمونى دشوار، سربلند بيرون آمد و بندگى خويش را در پيشگاه خداى بزرگ ثابت کرد، گروه عظيمى از بندگان مخلص خدا به او تاسى جسته، به زيارت خانه خدا مى‌شتابند و مراسم منا و از جمله، قربانى را انجام مى‌دهند.
 

ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: یک شنبه 30 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

زندگي حضرت معصومه سلام الله عليها به دو دورة مهم تقسيم مي‎ شود.


1- تولد و كودكي در مدينه

2- حضرت در راه ايران و قم


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: شنبه 25 شهريور 1391برچسب:حضرت معصومه , روز دختر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عید فطر روز اول ماه شوال و در پایان ماه رمضان است. عید فطر از مهم‌ترین جشن‌ها و اعیاد مسلمانان است. در کشورهای اسلامی، عید فطر از جمله اعیاد بسیار مهم محسوب می‌شود و معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است. در این روز، روزه حرام است و مسلمانان نماز عید برگزار می‌کنند.  پرداخت زکات فطره در این روز بر مسلمانان واجب است. در ایران از سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان عید فطر دو روز (روز عید و فردایش) تعطیل است.

اما امسال مردم آذربايجان شرقي عيد فطر بايستي بياد مردم غمديده زلزله زده  هم استاني هاي خود باشند بياد كساني كه آرزو داشتند در عيد فطر امسال براي فرزندان خود  چه چيزهايي بخرند ويا بديدن بزرگان خويش بروند وبا چه آرزوهايي امروز را فردا مي كردند تا عيد فطر برسد وبياد جواناني كه شايد اين عيد فطر جشن عروسي داشتند ولي برعكس شد واين عيد فطر عيد سياه براي آْنها شد . اميداست مردم غيور وفهميده استان وآذربايجان در اين عيد بيشتر به فكر اين مردم غمديده باشند و خواهند شد چون مردم اذربايجان نشان داده اند.

نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 28 مرداد 1391برچسب:عيد فطر , زلزله اذربايجان , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اعمال شب و روز نیمه شعبان

براى شب نیمه شعبان چند عمل وارد شده است

۱- غسل، که باعث تخفیف گناهان مى‌شود.

۲- احیاء این شب به نماز و دعا و استغفار. و در روایت است که هر کس این شب را احیا دارد؛ نمیرد دل او در روزى که دل‌ها بمیرند.

۳- زیارت امام حسین علیه السلام است که افضل اعمال این شب

۴- خواندن دعایی که شیخ و سیّد نقل کرده‌اند و به منزله زیارت امام زمان صلوات الله و سلامُه عَلَیْهِ است.

۵- دعای تعلیم داده شده از حضرت صادق علیه السلام در شب نیمه شعبان .

۶- خوانده شود؛ دعایی که حضرت رسول صلى الله علیه و آله در این شب مى خواندند:

۷- صلوات هر روز را که در وقت زوال وارد شده خوانده شود.

۸- دعاى کمیل را که در این شب وارد شده است، خوانده شود


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:اعمال نيمه شعبان , ميلاد امام زمان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در روز بیستم جمادى الثانى 1320 هجرى قمرى مطابق با 30 شهریـور 1281 هجرى شمسى ( 21 سپتامپر 1902 میلادى) در شهرستان خمین از توابع استان مركزى ایران در خانواده اى اهل علـم و هجرت و جهاد و در خـانـدانـى از سلاله زهـراى اطـهـر سلام الله علیها، روح الـلـه المـوسـوى الخمینـى پـاى بـر خـاكدان طبیعت نهاد .
او وارث سجایاى آباء و اجدادى بـود كه نسل در نسل در كار هـدایـت مردم وكسب مـعارف الهى كـوشیـده انـد. پـدر بزرگـوار امام خمینـى مرحوم آیه الـله سید مصطفى مـوسـوى از معاصریـن مرحـوم آیه الـلـه العظمـى میرزاى شیـرازى (رض)، پـس از آنكه سالیانـى چنـد در نجف اشـرف علـوم و معارف اسلامـى را فـرا گرفته و به درجه اجتهـاد نایل آمـده بـود بـه ایـران بازگشت و در خمیـن ملجاء مردم و هادى آنان در امـور دینـى بـود. در حـالیكه بیـش از 5 مـاه ولادت روح الـلـه نمى گذشت، طاغوتیان و خوانین تحت حمایت عمال حكومت وقت نداى حق طلبـى پـدر را كه در برابر زورگـوئیهایشان بـه مقاومت بـر خاسته بـود، با گلـوله پاسـخ گفـتـنـد و در مـسیر خمیـن به اراك وى را بـه شهادت رسانـدنـد. بستگان شهیـد بـراى اجراى حكـم الهى قصاص به .تهران (دار الحكـومه وقت) رهـسـپار شـدند و بر اجراى عـدالت اصـرار ورزیدند تا قاتل قصاص گردید
بدیـن ترتبیب امام خـمیـنى از اوان كـودكى با رنج یـتیـمىآشـنا و با مفهوم شهادت روبرو گردید. وى دوران كـودكـى و نـوجـوانى را تحت سرپرستى مادر مـومـنـه اش (بانـو هاجر) كه خـود از خاندان علـم و تقـوا و از نـوادگان مـرحـوم آیـه الـلـه خـوانسـارى ( صاحب زبـده التصانیف ) بوده است. همچنیـن نزد عمه مـكـرمه اش ( صاحبـه خانم ) كه بانـویى شجاع و حقجـو بـود سپرى كرد اما در سـن 15 سالگى از نعمت وجـود آن دو عزیز نیز محـروم گـردید.


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 9 خرداد 1391برچسب:امام خمینی,زندگینامه امام خمینی , رحلت امام , رهبر کبیر انقلاب از تولد تا رحلت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

3 خرداد 1361

در ساعت 2 بعد از ظهر روز سوم خرداد 1361، پس از 24 روز رزم بی امان، خرمشهر به طور کامل آزاد شد و پرچم پر افتخار الله اکبر بر فراز «مسجد جامع» و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز درآمد، و این شهر مقاوم که پس از 35 روز پایداری و مقاومت در 4 آبان 1359، به اشغال دشمن در آمده بود پس از 578 روز (19 ماه) اسارت، بار دیگر به آغوش گرم میهن اسلامی بازگشت.


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:ازادي خرمشهر , 3 خرداد , خونين شهر ازاد شد, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
 
زندگینامه سردار بدر شهید مهدی باکری
تولد و كودكی
به سال 1333 ه.ش در شهرستان میاندوآب در یك خانواده مذهبی و با ایمان متولد شد. در دوران كودكی، مادرش را كه بانویی باایمان بود از دست داد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ارومیه به پایان رسانید و در دوره دبیرستان (همزمان با شهادت برادرش علی باكری به دست دژخیمان ساواك) وارد جریانات سیاسی شد.

 


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391برچسب:زندگينامه شهيد باكري, افتخارآذربايجان, شهيد بزرگ ايران,شهيد باكري ,آقامهدي, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آغاز سال 1391 شمسي را براي تمامي مسلمانان جهان وبويژه شما عزيزان از صميم قلب تبريك عرض نموده واميدوارم كه سال جديد سالي پربار وبركت از لحاظ معنوي ودنيوي براي شما بازديد كنندگان محترم باشد انشاا..

واميدوارم در سالي كه گذشت توانسته باشيم براي دنياي اخروي خويش توشه معنوي جمع كرده باشيم وخداي خويش را از خودمان خشنود وراضي نموده باشيم به اميد قبولي دعاي تمامي محتاجان وشفاي تمامي مريضان

نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دانشنامه انقلاب اسلامی
 

امام امت قدس سره از 22 بهمن همچون 15 خرداد، 17 شهریور، 12 فروردین و ... به عنوان «ایام الله » یاد کردند. و درباره چنین ایامی فرمودند: «بر ملت شریف ماست که این ایام الله را - که هدیه هایی از عالم غیب ربوبی است - با جان و دل حفظ و با چنگ و دندان نگهداری کنند» .

علامه طباطبایی در تفسیر گران قدر المیزان می نویسند: «با این که تمام روزها و تمام چیزها از آن خدای متعال است، ولی اختصاص دادن روزهایی به نام «ایام الله » یا یوم الله به خاطر آن است که فرمان و امر خدا در آن روزها چنان آشکار است که برای فرمان جز خدا، هیچ گونه ظهوری باقی نمی ماند، ایام الله زمان ها و شرایطی است که فرمان خدا و آیات و نشانه های وحدانیت و سلطه الهی آشکار شده، یا می شود; مثل روز مرگ که قدرت و سلطه «آخرت » در آن روز آشکار می شود و اسباب دنیوی از تاثیر می افتد، یا روز «قیامت » که هیچ کس برای دیگری مالک هیچ چیز نیست، و در آن روز فرمان از آن خداست. یا مثل ایامی که خداوند در آن ها قوم «نوح » ، «عاد» و «ثمود» را به هلاکت رسانده، که در امثال این گونه روزها، قهر و غلبه الهی آشکار شده و معلوم می گردد که تمامی عزت متعلق به خدا است.

ممکن است که منظور از ایام الله ایامی باشد که نعمت های خدای متعال آشکار است; مثل روز خروج نوح و اصحابش از کشتی با سلام و سلامتی و برکت های الهی یا روز نجات دادن ابراهیم از آتش یا غیر این ها ... از حوادث و ایامی که جز به خدا نمی توان به دیگری نسبت داد، این ها روزهای خاص خدائی (ایام الله) است ...» . 

پس ایام الله روزهای بزرگ و تاریخی و سرنوشت سازی است که در تاریخ یک ملت یا در سرنوشت یک نسل یا کلا در سرگذشت «انسان » پیش می آید.

گاهی به صورت نعمتی بزرگ و گاهی به صورت عذابی عظیم و دردناک که حتی منجر به زوال یک ملت گشته و نام «عذاب استیصال » به خود می گیرد.

علامه طباطبایی رحمه الله در جای دیگر می فرماید: «ایام الله ایامی است که هیچ حکومت و سلطه ای نیست، مگر برای خدا، مثل روز مرگ، برزخ، روز قیامت و روز عذاب استیصال ...» .


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: شنبه 22 بهمن 1390برچسب:22بهمن, روز پیروزی انقلاب, روز نابودی طاغوت, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دانلود نرم افزار مجاني آيه امروز پارس قرآن:

ParsQuran Daily Verse

مشخصات برنامه:

  - نمايش آيات تصادفي از قرآن مجيد
  - قابليت تنظيم براي نمايش زمانبندي شده آيات قرآن
  - قابليت خواندن دنباله آيه مورد نظر با وصل شدن به وبسايت پارس قرآن

برنامه را مي توانيد از اينجا دانلود کنيد:
دانلود برنامه

توجه: براي اجراي اين برنامه, NET Framework. بايد در رايانه شما نصب شده باشد. در صورت موجود نبودن, برنامه از شما خواهد خواست که اول NET Framework. را نصب کنيد.

نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: شنبه 10 بهمن 1390برچسب:نزم افزار آيه روز, ايه روز قران در كامپيوتر, قران در كامپيوتر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

دانلود یکجای ترتیل کل قرآن کریم به تفکیک سوره - استاد شحات انور  (حجم: 223 مگابایت)

 

دانلود ميكس ترتيل کامل قرآن کریم و ترجمه گوياي فارسي  (حجم: 540 مگابایت) 

 

دانلود یکجای مجموعه قرائت های مجلسی  - مجموعه 40 قرائت مجلسی از قاریان برتر دنیا

نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: شنبه 8 بهمن 1390برچسب:ترتیل قران, استاد شحات انور, صوت قران , ترجمه گویا, قرائت مجلسي , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دانستنی هایی درباره انقلاب اسلامی(2)

 

اسلاميت انقلاب

اسـتقرار جـمهورى اسـلامى فـرهنگى بـارور و غنى براى اين ملت به ارمغان آورد. مدرسه اى باز كرد كه در اين مدرسه تعليمات فراوانى از در و ديوارش , از فضايش , از بوى باروت و صداى مسلسل و صفير گـلوله اش , از فريادهايش , از غريو (( الله اكبر )) و (( لا اله الا الـله )) اش آمـوختند و چـه خوب آموختند و درس خود را تجربه كردند و به ميدان عمل آوردند و چه خوب پيروز شدند.
اگـر چنانچه گاهى مى خواستيم بعضى مسأل را مطرح كنيم بايستى با مـحافظه كارى بيان مى كرديم; اگر گاهى سخن از آزادى مى گفتيم بايد در پـوششى از هـزارگونه راز و كـنايه و اسـتعاره بـگوييم; اگـر مى خواستيم با استبداد در افتيم بايستى در پوششى از آيات قرآن و كـلمات نهج البلاغه بگوييم و نمى توانستيم صريح وارد ميدان شويم. امـا سـرانجام حركت اسلامى اين سد سكندر را شكست و اين بت را به زانو در آورد.

 


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: چهار شنبه 15 بهمن 1390برچسب:انقلاب اسلامي ايران , دستاوردهاي انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دانستنی هایی درباره انقلاب اسلامی(1)

 

 

مقدمه

بررسي تحليلي تاريخ دو قرن اخير ايران ، بخصوص سالهاي پس از 1300 از جهات بسياري حائز اهميت است . چگونگي نفوذ ،‌ حضور و سلطه استعمار و جابه‌جايي دو امپراتوري استعماري و چگونگي برخورد جريانهاي فكري مختلف با مسائل سياسي و فرهنگي و همچنين نقش مردم از زمانهاي مختلف و تاثير حضور آنان در تحولات سياسي ـ اجتماعي ، براي سياستگزاران و مديران كشور بشدت مورد نياز مي‌باشد.علل و عوامل شكل‌گيري و چگونگي روند انقلاب اسلامي از دهه 40 تا كنون همچنان مورد بحث و بررسي و اختلاف نظر مي‌باشد. هر يك از گروهها و جريانهاي سياسي و اعتقادي به گونه‌اي موضوع را تجزيه وتحليل و نتيجه گيري كرده‌اند.
اگر چه بسياري سعي كرده‌اند اين انقلاب را در رديف ساير انقلابها و تحولات معمول دنيا بدانند اما در عمل نظرات آنان با واقعيتها فاصله زيادي دارد. زيرا نيروي اين انقلاب مردمي و اسلامي بدون هيچ‌گونه مرزبندي طبقاتي و گروهي بوده و ايدئولوژي ان اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله مي‌باشد كه سازش با نظامهاي رايج دنيا ندارد و رهبري آن توسط يكي از مردان كم نظير تاريخ حضرت امام خميني (رحمت الله علیه) با ويژگيهاي خاص خود بود. به همين دليل جريانات و تحولات قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي مخالف غالب تحليها و پيش بيني‌هاي سياستمداران وتحليگران سياسي بود.واقعيت اين است كه دنيا با چنين انقلابي آشنايي نداشت و لذا در برخورد با آن نيز شيوه‌ها و روشهاي معمول را به كار مي‌گرفت كه كارآيي و تاثير چنداني در سير جريان ديده نشد. اگر نظرهاي مختلفي كه در مورد علل تكوين وداوم انقلاب مطرح شده تدوين شود طبعاً صاحبنظران داخلي تائيد مي‌كنند، اين است كه عوامل اساسي انقلاب عبارتند از :
1. رهبري حضرت امام خميني (رحمت الله علیه) رهبر كبير انقلاب اسلامي و بنيانگذار جمهوري اسلامي كه با شيوه‌اي استثنايي و فوق‌العاده‌ رهبري و فرماندهي را به عهده گرفتند و تا پيروزي نهايي هدايت جريانات را به نحو احسن انجام دادند. ويژگيهاي شخصي و رهبري امام خود موضوع بحثي جديد در جامعه شناسي سياسي مي‌باشد.
2. حضور يكپارچه و متحد مردم در تمامي صحنه‌ها قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ، آن چنان توان و قوتي ايجاد نمود كه هيچ‌گونه امكاني براي مقابله با آن در اختيار رژيم شاه و اربابانش نبود.
3. اعتقاد به اسلام و موازين و ارزشهاي آن و همچنين عشق به خاندان پيامبر و اسوه بودن آنان براي مردم و الهام از زندگي و شهادت آنان در راه خدا خصوصاً درس گرفتن از عاشورا، آن چنان تحولي به وجود آورد كه نه تنها براي خارجيان بلكه براي سران و كارگزاران سياسي ـ امنيتي رژيم شاه هم بخوبي شناخته شده نبود.
به همين دليل در كليه تجزيه و تحليهاي سياسي و اقتصادي و امنيتي اعتقادات مردم و نقش ونفوذ علما مورد توجه نبود واتفاقاً‌ مهمترين انگيزه انقلاب هم بي‌اعتنايي و تضعيف اسلام در امور مختلف كشور توسط رژيم شاه بود.بعضي تلاش كرده‌اند تا مدرنيسم و صنعتي شدن، توسعه ارتباطات و مبادلات با غرب را علت اصلي بروز انقلاب اسلامي تحليل و تبليغ نمايند اما واقعيت اين است كه مقابله با مظاهر فاسد فرهنگ غرب و تهاجم همه جانبه سلطه استعماري براي از بين بردن هويت اعتقادي و فرهنگي يكي از عوامل اصلي انقلاب مردم مسلمان بود. زيرا اسلام با روابط مناسب و سازنده و مبادلات منطقي مخالف نيست بلكه تاييد كننده و مشوق است.به طور خلاصه مي‌توان گفت 22 بهمن 1357 نه تنها سرآغاز دوران جديدي در تاريخ تحولات ايران بود، بلكه تغييرات زيادي را در سطح منطقه و در سطح بين‌المللي به دنبال داشته است .

 


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 بهمن 1390برچسب:انقلاب اسلامي , دستاوردهاي انقلاب ايران, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

روزشمار دهه فجر

رویدادهای 12 بهمن 1357     

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 13 بهمن 1357

                alasti.loxblog.com/page.php           

رویدادهای 14بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 15 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 16بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 17 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 18 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 19 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 20 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 21 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 22 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

 

 

 

 

 

نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:روز شمار دهه فجر, ايام دهه فجر, روزشمار پيروزي انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مقدمه:

امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.

ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این نوشته به طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.

 

نام، لقب و کنیه امام:

نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان "رضا" به معنای "خشنودی" می‌باشد. امام محمد تقی (علیه السلام) امام نهم و فرزند ایشان سبب نامیده شدن آن حضرت به این لقب را اینگونه نقل می‌فرمایند: "خداوند او را رضا لقب نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بوده‌اند و ایشان را برای امامت پسندیده‌اند و همینطور (به خاطر خلق و خوی نیکوی امام) هم دوستان و نزدیکان و هم دشمنان از ایشان راضی و خشنود بود‌ند."

یکی از القاب مشهور حضرت "عالم آل محمد" است. این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان می‌باشد. جلسات مناظره متعددی که امام با دانشمندان بزرگ عصر خویش، بویژه علمای ادیان مختلف انجام داد و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد دلیل کوچکی بر این سخن است، که قسمتی از این مناظرات در بخش "جنبه علمی امام" آمده است. این توانایی و برتری امام، در تسلط بر علوم یکی از دلایل امامت ایشان می‌باشد و با تأمل در سخنان امام در این مناظرات، کاملاً این مطلب روشن می‌گردد که این علوم جز از یک منبع وابسته به الهام و وحی نمی‌تواند سرچشمه گرفته باشد.

 


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:امام رضا, امام هشتم, غریب امام رضا , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

نمونه سوالات تئوری وعملی رایانه کار درجه 2

 

مبانی

1-به نتايج حاصل از پردازش داده ها چه مي گويند؟
الف) اطلاع                                ب)داده ها        ج)پردازش      د) اطلاعات

2-به اجزاي قابل لمس و فيزيكي كامپيوتر چه ميگويند؟
الف)سخت افزار      ب)نرم افزار          ج)ميان افزار                    د)برنامه

3-در نسل دوم كامپيوترها از كدام عنصر الكترونيكي استفاده شد؟
الف)ترانزيستور            ب)IC            ج)لامپ خلاء        د)مدارات مجتمع

4-كدام يك از گزينه هاي زير جزء دستگاههاي خروجي مي باشد؟
الف)صفحه كليد-ماوس-صفحه نمايش                ب)ماوس اسكنر-قلم نوري                     
  ج)صفحه كليد-چاپگر-اسكنر                        د)رسام-صفحه نمايش-چاپگر

5-فرق rom  وram  چيست؟
الف)ram از نوع نيمه هادي و rom از نوع مغناطيسي است
 ب)rom فقط خواندني است وليram فقط نوشتني است
ج) rom فقط خواندني است وليram خواندني و نوشتني است
 د) فرقي ندارد

Dos

6-فايلهاي اجرايي  در سيستم عامل Dos چه پسوندي دارند؟
الف)Com,Exe,Bat         ب)Com,Exe,Sys
    ج)Exe,Bat,Sys      د)COM,EXE,DAT

7-حداكثر تعداد كاراكترهاي نام فايل در سيستم عامل ms-dos چند كاراكتر است؟
الف)8 كاراكتر           ب)11 كاراكتر    ج)3 كاراكتر                     د)12 كاراكتر

8-براي  تغيير فهرست جاري از چه فرماني استفاده مي شود؟
الف)Copy con              ب)Rd              ج)cd                       د)md

9-حاصل اجراي فرمان C:>Prompt $p$g چيست؟
الف)C:>                ب)<      ج)<>             د)<<$p>>

10-براي انتقال  فايل از چه فرماني استفاده مي شود؟
الف)xcOPY               ب)mOVE  ج) COPY                          د)COPY CON

11-توسط كدام فرمان زير مي توان از فايلهاي فهرست Test خصلت خواندني و پنهان را گرفت؟
الف)Attrib +h +r est*.*                              ب)Attrib est*.* +H +r
ج)Attrib est+h +r                                        د) Attrib est*.* -h –r


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:آزمون رايانه كار , رايانه كار درجه2 , سئولات رايانه كار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

زندگینامه امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام)
مقدمه:
امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.
ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این نوشته به طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.

ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:حضرت علي , اميرالمومنين , زندگينامه علي, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

ولادت

در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومين فرزند برومند حضرت على وفاطمه , كه درود خدا بر ايشان باد, در خانه وحى و ولايت چشم به جهان گشود. چون خبر ولادتش به پيامبر گرامى اسلام (ص ) رسيد, به خانه حضرت على (ع ) و فاطمه (س ) آمد و اسما را فرمود تا كودك را بياورد.اسما او را در پارچه اى سپيد پيچيد و خدمت رسول اكرم (ص ) برد, آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت.


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:امام حسين , زندگينامه امام حسين , سيدالشهداء, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اسراف از ديدگاه قرآن

 

ازجمله مفاهيمي كه در قرآن مورد تأكيد بسيار قرار گرفته موضوع اسراف است. در نگرش قرآني، مي توان به ناهنجاري بودن آن بي هيچ ترديد و گماني حكم كرد. اما از آن جايي كه ابعاد آن چنان كه بايد و شايد روشن و تبيين نشده و همه جوانب آن با رويكرد تحليلي مورد بررسي قرار نگرفته، در اين نوشتار تلاش شده است تا به اين موضوع در ابعاد مختلف آن پرداخته شود كه البته به جهت مهم بودن مسايل اجتماعي و شناسايي اصول و موارد هنجاري از ضدهنجاري به جنبه اجتماعي آن بيشتر پرداخته شده است.

 


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:اسراف , قران , اسراف در قران, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

 

 

تقويم ماه محرم

 

 

 

  

 

اوّل محرّم:
آغاز سال هجرى قمرى است، گرچه هجرت در ماه ربيع الأوّل صورت گرفت; ولى به مناسبت آغاز سال، سزاوار است همه مؤمنان به ياد حادثه عظيم هجرت و آثار مهم آن در تاريخ اسلام و فداكارى هاى مولاى متّقيان على(عليه السلام) در ليلة المبيت باشند.

دوم محرّم:
روز ورود امام حسين(عليه السلام) و يارانش به سرزمين كربلا (در سال 61 هجرى قمرى) است كه سرآغاز حماسه هاى عظيم عاشوراست.

هفتم محرّم:
روز جلوگيرى كردن حرم حسينى(عليه السلام) از دستيابى به آب است; در اين روز دستورى از سوى عبيداللّه بن زياد براى عمر بن سعد رسيد كه بين حسين(عليه السلام) و يارانش و آب حايل شوند، تا قطره اى از آب فرات ننوشند!

نهم محرّم (تاسوعا:(
«شيخ كلينى» از امام صادق(عليه السلام) نقل مى كند كه آن حضرت فرمود: «روز تاسوعا، روزى است كه امام حسين(عليه السلام) و يارانش را در كربلا محاصره كردند و دشمنان براى جنگ با آن حضرت اجتماع نمودند، و پسر مرجانه و عمر بن سعد از زيادى لشكر خويش خوشحال شدند، و امام حسين(عليه السلام) و اصحابش را در آن روز ضعيف شمردند، و يقين كردند كه براى امام حسين(عليه السلام)ياورى نخواهد آمد و مردم عراق وى را كمك نخواهند كرد; آنگاه فرمود: «بِأبي المُسْتَضْعَفُ الغَريبُ; پدرم فداى آن ضعيفِ غريب باد».
در اين روز شمر همراه با نامه اى از سوى عبيداللّه بن زياد خطاب به عمر بن سعد وارد كربلا شد كه بر حسين(عليه السلام) و يارانش سخت بگير! تا تسليم شوند و وادار به بيعت گردند و در صورت امتناع، همه آنها را به قتل برسان. امام حسين(عليه السلام) حاضر به پذيرش ذلّت بيعت با دشمن نشد; ولى از آنان خواست كه آن شب را به وى مهلت دهند، تا به عبادت و دعا و نماز بپردازد، و فردا در معركه نبرد با آنان روبه رو خواهد شد.

دهم محرّم (عاشورا):
روز پرحماسه و فراموش نشدنى تاريخ اسلام و تشيّع; روز فداكارى، جانبازى و شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبداللّه الحسين(عليه السلام) و ياران باوفايش، در سرزمين كربلا (در سال 61 هجرى قمرى) است.

دوازدهم محرّم:
روز شهادت امام زين العابدين(عليه السلام) (بنابر روايتى در سال 94 يا 95 هجرى قمرى) است.
بيست و پنجم محرّم:
روز شهادت امام زين العابدين(عليه السلام) است بنابر روايتى ديگر.

 

نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:تقویم محرم , روز شمار محرم , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

عالم همه محو گل رخسار حسين است                          ذرات جهان درعجب از كار حسين است

داني كه چرا خانه ي حق گشته سيه پوش                       يعني كه خداي تو عزادار حسين است

ايام شهادت سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) وياران باوفايش بر تمامي شيعيان جهان بالاخص شما بازديد كننده گرامي تسليت باد اميد است از اصحاب آن حضرت حساب شويم.

                                                                    مديريت وبلاگ

نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 8 آذر 1385برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

لِیلان یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش لیلان شهرستان ملکان واقع شده‌است. این شهر مرکز بخش لیلان است. لیلان در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق ملکان، ۱۶۳ کیلومتری جنوب غرب تبریز و ۶۷۸ کیلومتری شمال غرب تهران واقع شده‌است. جمعیت این شهر، بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ خورشیدی، بالغ بر ۶۰۷۹ نفر بوده‌است که از این جهت، سی و دومین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی محسوب می‌گردد.

 


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

محرم ماهي است كه عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قيام كرده ، و به اثباترسانده است كه در طول تاريخ ، هميشه حق بر باطل پيروز شده است.

*
محرم ماهي است كه به وسيله سيد مجاهدان و مظلومان اسلام زنده شده ،و ازتوطئه عناصر فاسد و رژيم بني اميه،كه اسلام را تالب پرتگاه برده بودند ، رهاييبخشيد.
 

ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مقدمه

 حمد وسپاس فراوان خدايي را سزاوار است که توجه به او صفا بخش دلها و محرک تلاش انسانهاست . خدايي که تکيه گاه زندگي مومنان و روح بخش حيات آنهاست .خدايي که منزه است از هر تصوري که تصور کنندگان نسبت به او دارند و بزرگتر از آن است که در توصيف آيد . خدايي که بر ما منت نهاد و از ميان انسانها پيامبري مبعوث گردانيد تا آياتش را بر ما بخواند و ما را تزکيه و تعليم دهد . خدايي که از سر لطف و رحمت  ، براي هدايت بشر نوري فرستاد (قرآن ) که تبيان و بيانگر همه حقايق است و درمان و شفاي همه دردهاست و هدايت براي متقين است . پروردگاري را سپاس مي گوييم که همه آفريدگانش را بسوي تکامل به حرکت واداشت و ما را در صراط مستقيم خود رهنمون ساخت و همه پديده ها را به سوي هدفشان راهنمايي کرد تا از تعالي و تکامل متناسب با آفرينش خود برخوردار شوند.در اين تحقيق ما اولين وظيفه هر انسان را که عبارت از ايمان به ذات حضرت احديت و قدرت لا يزال الهي است به همراه مرتب آن و اثراتش  مورد بررسي قرار مي دهيم و اميد است همگان با بهره گيري از کتاب هدايتگر الهي (قرآن ) و معارف عميق ديني و اسلامي که حاصل زحمات انبياء و معصومين (عليهم السلام) بوده و از طريق عالمان و فقهاي بزرگوار ديني به نسل کنوني منتقل شده ، در راه رضاي حق تعالي قدم برداشته و از پويندگان راه حقيقت و بندگي خالق يکتا بوده باشيم ان شاءالله .

 


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: شنبه 24 ارديبهشت 1390برچسب:ایمان ,نقش ایمان, انسان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شاید کوتاهترین تعریفی را که برای ایدئولوژی بتوان ارائه داد آنست که بگوئیم :

ایدئولوژی نوعی خودآگاهی است .


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: شنبه 24 ارديبهشت 1390برچسب:ایدئولوژی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

زردچوبه و خواص آن
Turmeric
زردچوبه گياهي است علفي، پايا و داراي ريزوم هايي که از آن ساقه ي هوايي بهارتفاع يک تا يک و نيم متر خارج مي شود. برگ هاي اين گياه در قاعده ي ساقه، تقريباًغلاف دارد و در بالاي ساقه، بدون غلاف هستند. ساقه ي گل دار از بين برگ ها خارج شدهو به رنگ سبز مايل به زرد يا زرد است. قسمت مورد استفاده، ريزوم ها است که کشتکاران پس از کندن و بيرون آوردن آن از زمين، ريشه هاي فرعي را جدا کرده و پس از شستو شو، در آفتاب، خشک مي کنند؛ سپس به مصرف مي رسانند. زردچوبه در ايران نمي رويد وجزء اقلام وارداتي است.

ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: یک شنبه 11 ارديبهشت 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

            امید در سلامت روانی انسان نقش مهمی بر عهده دارد. امید، به زندگی انسان معنا می بخشد و هنگام هجوم مشكلات، ناملایمات، رنج ها و اندوه ها و مصایب و ناگواری ها، از فروپاشی روانی انسان جلوگیری می كند و مانع استیلای یأس و دل سردی بر انسان می گردد. بدون امید، زندگی، بی معنا، تلاش ناموجّه، و اضطراب و افسردگی حضور موجّه پیدا می كنند و سیاهی و تاریكی و ابهام افق آینده را می پوشاند. از این رو، امید ربطی به آنچه گذشته است ندارد، جز به لحاظ نتایج بعدی آن.از سوی دیگر، منشأ اصلی امید نیز لذت و شیرین كامی و راحتی است كه برای خود انسان حاصل شود، ولی بالعرض. این حالت به چیزهای دیگری هم نسبت داده می شود.برای مثال، گاهی توجه می كند به نعمتی كه باعث لذت و راحتی انسان خواهد شد و به آن نعمت دل می بندد و امیدوار می شود، و گاهی توجه می كند به كسی كه این نعمت را به وی می دهد و امیدش به اوست، یا به زمان و مكانی كه از آن نعمت بهره مند خواهد شد. در این صورت، می تواند امید خود را به آن زمان یا مكان نسبت دهد. ولی آنچه متعلّق اصلی و منشأ نخستین پیدایش این حالت در نفس انسانی است همان التذاذ و تمتّعی خواهد بود كه برای انسان فراهم می شود؛ یعنی علت آن، درونی و مربوط به خود انسان است.


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 ارديبهشت 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شهادت حضرت زهرا (س) بر شما تسلیت باد

دکتر شریعتی:

خواستم بگویم، كه فاطمه دختر محمد است.

دیدم كه فاطمه نیست.

خواستم بگویم، كه فاطمه همسر علی است.

دیدم كه فاطمه نیست.

خواستم بگویم، كه فاطمه مادر حسین است.

                         دیدم كه فاطمه نیست.

خواستم بگویم، كه فاطمه مادر زینب است.

                        باز دیدم كه فاطمه نیست.

نه، این‌ها همه هست و این همه فاطمه نیست.

 

                         «فاطمه، فاطمه است»


 


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ولادت حضرت فاطمه
دوران آبستني سپري شد و هنگام ولادت زهرا فرا رسيد . خديجه در پيچ و تاب درد واقع شد . کسي را نزد زنان قريش و دوستان سابقش فرستاد و پيغام داد : کينه هاي ديرينه را فراموش کنيد و در اين موقع خطرناک به فريادم برسيد و در امر ززايمان ياريم منيد . طولي نکشيد که فرستاده خديجه با چشم گريان برگشت و گفت : درب خانه هر کسي را کوفتم ، را هم نداد و خواهش شما را نپذيرفت . همه در پاسخ گفتند : به خديجه بگو : نصيحت ما را نپذيرفتي و بر خلاف صلاحديد ما با يتيم تهيدستي ازدواج کردي . از اين روي حاضر نيستيم به خانه ات بياييم و ياريت کنيم .
وقتي خديجه پيام و زخم زبان زنان کينه توز را شنيد و از ياري آنان مأيوس شد ، اندوهگين گشت . از جهان ماده و مردم کيتنه توز چشم پوشيد و به سوي خداي جهان و عالم ديگر متوجه شد . فرشتگان خدا و حوريان بهشتي و زنان آسماني در آن موقع حساس به ياريش شتافتند و از کمکهاي غيبي پروردگار جهان برخوردار شد و فاطمه عزيز يعني اختر فروزان آسمان نبوت پا به عرصه گيتي نهاد ، و با نور تابناک ولايت ، شرق و غرب جهان را روشن ساخت



ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

قرآن (نام پارسی: نِبی) کتاب دین اسلام و بر باور مسلمانان «معجزه محمد» و یکی از موارد اشاره شده در حدیث ثقلین است. «قرآن» که از ریشهٔ «قرء» گرفته شده‌است، در واژه به معنی «جمع نمودن، فراهم آوردن، سال و همچنین خواندن» است. در سوره علق به این معنی اشاره می‌شود. در باور مسلمانان، این کتاب در یک دورهٔ ۲۳ ساله از جانب خدا و از طریق جبرئیل بر محمد، که او را آخرین پیامبر می‌خوانند، فروفرستاده شده‌است. مجموع این فروفرستاده‌ها (وحی) به شکل کتابی گردآوری شده که قرآن نام دارد. قرآن دارای ۳۰ جزء، ۱۱۴ سوره و ۶۲۳۶(عدد کوفی)=۶۲۲۶(عدد شامی)=۶۲۱۴(عدد مدنی)=۶۲۰۴(عدد بصری) آیه است.


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 30 فروردين 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اشاره

سیزدهم فروردین ماه هر سال، روز پایان جشن های نوروزی است. در این روز، مردم بنا بر سنتی فرهنگی، از خانه ها بیرون می آیند و به دشت و صحرا و باغ می روند تا آخرین روز عید را در طبیعت، ودر کنار سبزه و گیاه و آب روان چشمه ها و جویبارها بگذرانند. این روز زیبا را، «روز طبیعت» نام گذاری کرده اند؛ روزی که باید در کنار بهره مندی از طبیعت زیبا و آب و هوای نیکو، بکوشیم آن را به زباله دانی همگانی تبدیل نسازیم و به همه نشان دهیم که «روز طبیعت» فقط یک شعار نیست؛ بلکه نشانه شعور بالای مردمی است که می خواهند سال های سال از این طبیعت زیبا بهره مند گردند.

 


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: چهار شنبه 17 فروردين 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

نام :  جمشيد
نام خانوادگي: جنگي
نام پدر:  چراغعلي
تاريخ تولد: 2/12/1340
محل تولد:  ليلان
تاريخ شهادت 16/5/1361 ( 21 سالگي)
محل شهادت:
 گيلانغرب

 

 

 
 
 

 

نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 فروردين 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

جمال الدین ابومحمد الیاس بن یوسف نظامی معروف به نظامی گنجوی (حدود ۵۳۷ تا ۶۰۸ ه‍. ق) شاعر داستان سرا و رمزگوی سده ششم ایران، بزرگ ترین داستان سرای منظومه های حماسی عاشقانه به زبان پارسی است که سبک داستان محاوره ای را وارد ادبیات داستانی منظوم پارسی کرد.


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 فروردين 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

 «گريه» مظهر شديدترين حالات احساسى انسان است، و علتها و انگيزه‏هاى مختلفى دارد كه هر يك از آنها نشان دهنده حالتى خاص است . در روايات ، بعضى از انواع گريه تحسين شده و از صفات پسنديده بندگان پاكدل خداوند به حساب آمده است ، و بعضى از انواع گريه مذموم شمرده شده است .


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 9 فروردين 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به طور خلاصه انتظار فرج يعنى:

الف) ايمان به امامت و رهبرى الهى و معرفت امام معصوم و عادل

ب) عشق به عدالت وارزش‏هاى انسانى

ج) اميدواري به آينده‏اى روشن

د) تلاش براى برقرارى حكومتى عدل گستر

   ه) تقويت روحيه تعهد و مسؤوليت‏پذيري

   و) رعايت موازين و قوانين دينى و اخلاقى.

 


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: یک شنبه 7 فروردين 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , alasti.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com