چاپ كامپيوتري و نوشت افزار الستي

فرهنگي ـ مذهبي ـ علمي ـ ...

 

دوازده بهمن چه روزي است ؟

  ورود حضرت امام خمینی (ره) به وطن اسلامی و آغاز دهه مبارکه فجر

30 سال پیش درچنین روزی درسال 1357هجری شمسی ، امام خمینی(ره) بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران، پس ازپانزده سال دوری ازوطن درمیان استقبال پرشورمردم قدم به خاک میهن اسلامی گذاشتند. پس از یکصد و هفده روز توقف امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو، امام خمینی (ره ) ساعت سه و سی دقیقه به وقت تهران به سوی تهران حرکت کردند .

با آنکه پخش مستقیم مراسم ورود امام از شبکه تلویزیون میلیون ها نفر را درخانه ها پای تلویزیون نشانده بود ، در تهران سیل جمعیت برای دیدار رو در رو با امام خمینی خود را به مسیر تعیین شده و خیابان هایی که از فرودگاه تا بهشت زهرا به عنوان معبر امام انتخاب شده بود رسانده و در سوی خیابان ها مستقر شدند . به نوشته روز نامه کیهان طول جمعیت استقبال کننده از امام خمینی به 32 کیلومتر می رسید . در هواپیما دویست نفر امام را همراهی می کردند که پنجاه تن از از آنان همراهان و هواداران و نزدیکان امام خمینی و 150 نفر دیگر از خبرنگاران بودند . راس ساعت نه و سی و هفت دقیقه و سی ثانیه امام در میان حلقه گروه منتخب استقبال کنندگان از پله های هواپیما فرود آمدند .

خودروی حامل امام خمینی و افراد اسکورت با سرعتی متعادل به سوی میدان آزادی به راه افتادند تا از آنجا راهی دانشگاه تهران شوند و سپس راه را در مسیر خیابان آزادی تا بهشت زهرا ادامه دادند . امام (ره)در این روز ابتدا در فرودگاه با ایراد بیاناتی از تمامی افرادی که در این مدت در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش ایفا کردند تشکر کردند . ایشان سپس با حضور در کنار شهدای انقلاب اسلامی درباره مواردی چند از جمله غیر قانونی بودن مجلس و دولت منصوب شاه و مفاسد رژیم گذشته ایراد سخن کردند . ایشان همچنین در این روز طی پیامی از افسران ، در جه داران و سربازان ارتش خواستند با دولت غاصب بختیار همکاری نکنند . آن حضرت همچنین در مدرسه رفاه تهران در میان اعضای کمیته برگزاری استقبال از دستاوردهای انقلاب سخن گفتند .

دیگر وقایع دوازدهم بهمن ماه 1357 بدین شرح است :

1- هنگام ورود امام خمینی به مدت بیست دقیقه مراسم استقبال توسط تلویزیون دولتی ایران به طور زنده پخش شد ، اما ناگهان عکس شاه بر روی صفحه تلویزیون ظاهر شد و برنامه قطع گردید . گفته شد نظامیانی که در ایستگاه فرستننده بودند از اینکه سرود شاهنشاهی نواخته نشده بود عصبانی شده بودند و برنامه را قطع کردند . رادیو دولتی در تمام مدت سکوت اختیار کرد و مراسم را پخش نکرد .

2- فرماندار نظامی اعلام کرد به مناسبت ورود امام خمینی (ره) حرکات و اجتماعات از ساعت هفت صبح امروز به مدت سه روز با رعایت نظم و ترتیب در سطح شهر تهران و حومه به نحوی که موجب هیچ گونه در گیری و عملیات مخل نظم عمومی نشود مجاز خواهد بود .

3- دکتر علی آبادی از شورای سلطنت استعفا داد .

4- با آمدن امام خمینی به وطن روحانیون متحصن درمسجد دانشگاه طی اعلامیه ای به تحصن خود خاتمه دادند .

نویسنده: پاک ׀ تاریخ: جمعه 7 بهمن 1390برچسب:12بهمن, دهه فجر,دهه پیروزی انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

روزشمار دهه فجر

رویدادهای 12 بهمن 1357     

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 13 بهمن 1357

                alasti.loxblog.com/page.php           

رویدادهای 14بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 15 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 16بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 17 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 18 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 19 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 20 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 21 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

رویدادهای 22 بهمن 1357

alasti.loxblog.com/page.php

 

 

 

 

 

نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: چهار شنبه 5 بهمن 1390برچسب:روز شمار دهه فجر, ايام دهه فجر, روزشمار پيروزي انقلاب, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مقدمه:

امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.

ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این نوشته به طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.

 

نام، لقب و کنیه امام:

نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان "رضا" به معنای "خشنودی" می‌باشد. امام محمد تقی (علیه السلام) امام نهم و فرزند ایشان سبب نامیده شدن آن حضرت به این لقب را اینگونه نقل می‌فرمایند: "خداوند او را رضا لقب نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بوده‌اند و ایشان را برای امامت پسندیده‌اند و همینطور (به خاطر خلق و خوی نیکوی امام) هم دوستان و نزدیکان و هم دشمنان از ایشان راضی و خشنود بود‌ند."

یکی از القاب مشهور حضرت "عالم آل محمد" است. این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان می‌باشد. جلسات مناظره متعددی که امام با دانشمندان بزرگ عصر خویش، بویژه علمای ادیان مختلف انجام داد و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد دلیل کوچکی بر این سخن است، که قسمتی از این مناظرات در بخش "جنبه علمی امام" آمده است. این توانایی و برتری امام، در تسلط بر علوم یکی از دلایل امامت ایشان می‌باشد و با تأمل در سخنان امام در این مناظرات، کاملاً این مطلب روشن می‌گردد که این علوم جز از یک منبع وابسته به الهام و وحی نمی‌تواند سرچشمه گرفته باشد.

 


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:امام رضا, امام هشتم, غریب امام رضا , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

نمونه سوالات تئوری وعملی رایانه کار درجه 2

 

مبانی

1-به نتايج حاصل از پردازش داده ها چه مي گويند؟
الف) اطلاع                                ب)داده ها        ج)پردازش      د) اطلاعات

2-به اجزاي قابل لمس و فيزيكي كامپيوتر چه ميگويند؟
الف)سخت افزار      ب)نرم افزار          ج)ميان افزار                    د)برنامه

3-در نسل دوم كامپيوترها از كدام عنصر الكترونيكي استفاده شد؟
الف)ترانزيستور            ب)IC            ج)لامپ خلاء        د)مدارات مجتمع

4-كدام يك از گزينه هاي زير جزء دستگاههاي خروجي مي باشد؟
الف)صفحه كليد-ماوس-صفحه نمايش                ب)ماوس اسكنر-قلم نوري                     
  ج)صفحه كليد-چاپگر-اسكنر                        د)رسام-صفحه نمايش-چاپگر

5-فرق rom  وram  چيست؟
الف)ram از نوع نيمه هادي و rom از نوع مغناطيسي است
 ب)rom فقط خواندني است وليram فقط نوشتني است
ج) rom فقط خواندني است وليram خواندني و نوشتني است
 د) فرقي ندارد

Dos

6-فايلهاي اجرايي  در سيستم عامل Dos چه پسوندي دارند؟
الف)Com,Exe,Bat         ب)Com,Exe,Sys
    ج)Exe,Bat,Sys      د)COM,EXE,DAT

7-حداكثر تعداد كاراكترهاي نام فايل در سيستم عامل ms-dos چند كاراكتر است؟
الف)8 كاراكتر           ب)11 كاراكتر    ج)3 كاراكتر                     د)12 كاراكتر

8-براي  تغيير فهرست جاري از چه فرماني استفاده مي شود؟
الف)Copy con              ب)Rd              ج)cd                       د)md

9-حاصل اجراي فرمان C:>Prompt $p$g چيست؟
الف)C:>                ب)<      ج)<>             د)<<$p>>

10-براي انتقال  فايل از چه فرماني استفاده مي شود؟
الف)xcOPY               ب)mOVE  ج) COPY                          د)COPY CON

11-توسط كدام فرمان زير مي توان از فايلهاي فهرست Test خصلت خواندني و پنهان را گرفت؟
الف)Attrib +h +r est*.*                              ب)Attrib est*.* +H +r
ج)Attrib est+h +r                                        د) Attrib est*.* -h –r


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:آزمون رايانه كار , رايانه كار درجه2 , سئولات رايانه كار, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

زندگینامه امام علی بن موسی الرضا(علیه السلام)
مقدمه:
امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.
ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این نوشته به طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.

ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:حضرت علي , اميرالمومنين , زندگينامه علي, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

ولادت

در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت (1) دومين فرزند برومند حضرت على وفاطمه , كه درود خدا بر ايشان باد, در خانه وحى و ولايت چشم به جهان گشود. چون خبر ولادتش به پيامبر گرامى اسلام (ص ) رسيد, به خانه حضرت على (ع ) و فاطمه (س ) آمد و اسما را فرمود تا كودك را بياورد.اسما او را در پارچه اى سپيد پيچيد و خدمت رسول اكرم (ص ) برد, آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت.


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:امام حسين , زندگينامه امام حسين , سيدالشهداء, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اسراف از ديدگاه قرآن

 

ازجمله مفاهيمي كه در قرآن مورد تأكيد بسيار قرار گرفته موضوع اسراف است. در نگرش قرآني، مي توان به ناهنجاري بودن آن بي هيچ ترديد و گماني حكم كرد. اما از آن جايي كه ابعاد آن چنان كه بايد و شايد روشن و تبيين نشده و همه جوانب آن با رويكرد تحليلي مورد بررسي قرار نگرفته، در اين نوشتار تلاش شده است تا به اين موضوع در ابعاد مختلف آن پرداخته شود كه البته به جهت مهم بودن مسايل اجتماعي و شناسايي اصول و موارد هنجاري از ضدهنجاري به جنبه اجتماعي آن بيشتر پرداخته شده است.

 


ادامه مطلب
نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:اسراف , قران , اسراف در قران, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

 

 

تقويم ماه محرم

 

 

 

  

 

اوّل محرّم:
آغاز سال هجرى قمرى است، گرچه هجرت در ماه ربيع الأوّل صورت گرفت; ولى به مناسبت آغاز سال، سزاوار است همه مؤمنان به ياد حادثه عظيم هجرت و آثار مهم آن در تاريخ اسلام و فداكارى هاى مولاى متّقيان على(عليه السلام) در ليلة المبيت باشند.

دوم محرّم:
روز ورود امام حسين(عليه السلام) و يارانش به سرزمين كربلا (در سال 61 هجرى قمرى) است كه سرآغاز حماسه هاى عظيم عاشوراست.

هفتم محرّم:
روز جلوگيرى كردن حرم حسينى(عليه السلام) از دستيابى به آب است; در اين روز دستورى از سوى عبيداللّه بن زياد براى عمر بن سعد رسيد كه بين حسين(عليه السلام) و يارانش و آب حايل شوند، تا قطره اى از آب فرات ننوشند!

نهم محرّم (تاسوعا:(
«شيخ كلينى» از امام صادق(عليه السلام) نقل مى كند كه آن حضرت فرمود: «روز تاسوعا، روزى است كه امام حسين(عليه السلام) و يارانش را در كربلا محاصره كردند و دشمنان براى جنگ با آن حضرت اجتماع نمودند، و پسر مرجانه و عمر بن سعد از زيادى لشكر خويش خوشحال شدند، و امام حسين(عليه السلام) و اصحابش را در آن روز ضعيف شمردند، و يقين كردند كه براى امام حسين(عليه السلام)ياورى نخواهد آمد و مردم عراق وى را كمك نخواهند كرد; آنگاه فرمود: «بِأبي المُسْتَضْعَفُ الغَريبُ; پدرم فداى آن ضعيفِ غريب باد».
در اين روز شمر همراه با نامه اى از سوى عبيداللّه بن زياد خطاب به عمر بن سعد وارد كربلا شد كه بر حسين(عليه السلام) و يارانش سخت بگير! تا تسليم شوند و وادار به بيعت گردند و در صورت امتناع، همه آنها را به قتل برسان. امام حسين(عليه السلام) حاضر به پذيرش ذلّت بيعت با دشمن نشد; ولى از آنان خواست كه آن شب را به وى مهلت دهند، تا به عبادت و دعا و نماز بپردازد، و فردا در معركه نبرد با آنان روبه رو خواهد شد.

دهم محرّم (عاشورا):
روز پرحماسه و فراموش نشدنى تاريخ اسلام و تشيّع; روز فداكارى، جانبازى و شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبداللّه الحسين(عليه السلام) و ياران باوفايش، در سرزمين كربلا (در سال 61 هجرى قمرى) است.

دوازدهم محرّم:
روز شهادت امام زين العابدين(عليه السلام) (بنابر روايتى در سال 94 يا 95 هجرى قمرى) است.
بيست و پنجم محرّم:
روز شهادت امام زين العابدين(عليه السلام) است بنابر روايتى ديگر.

 

نویسنده: محبوب الستي ׀ تاریخ: سه شنبه 8 آذر 1390برچسب:تقویم محرم , روز شمار محرم , ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , alasti.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com